Visite weekend - Stijn - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu Visite weekend - Stijn - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu

Visite weekend - Stijn

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal :)

Hier weer een update van weer een weekend met bezoek!
Deze keer was Stijn op bezoek en hij kwam op vrijdagavond met de bus uit Stansted aan. Ik heb hem opgepikt bij de bushalte en zijn daarna lekker bij de Burger King gaan eten!
Na een klein rondje te zijn gelopen zijn we thuis neergeploft en hebben we het rustig aan gedaan (druk weekend voor de boeg!).

Zaterdag begon de dag met een zonnetje dus dat beloofde wat. Begonnen bij de Costa met een lekker verfrissend drankje en op weg naar Oxford Street. Daar verschillende winkels bezocht en weer genoten van de hoeveelheid mensen die (weer) op de been waren. Omdat het een druk weekend was en er weer een paar dagen tussen zitten, moet ik eerlijk gezegd toch weer even nadenken wat we allemaal gedaan hebben (gelukkig hebben we de foto’s nog ;)).

In Regent Street was er ter ere van The Year of the Bus een bushalte nagemaakt van Lego. Deze stond uiteraard voor Hamley’s. Daar hebben we ook een kijkje genomen en Stijn heeft zijn favoriete hoek gevonden, de knuffels met de grote ogen! (En ik moet hem gelijk geven, ze zijn ook erg lief) Ook hebben we nog diverse souvenierwinkels bekeken. Normaliter zou ik dit souvenier winkeltjes noemen, maar degene die ze bij Picaddilly Circus hebben zijn niet klein meer te noemen! Omdat daar twee vrolijke ‘Britten’ stonden ben ik daar even mee op de foto geweest, leuk plaatje voor thuis haha. Mr. Bean mag natuurlijk ook niet ontbreken als echte Engelsman.
Na een lekkere lunch van een vegetarische sandwich en sweet potato chips zijn we doorgelopen naar Covent Garden (dit laat ik uiteraard aan iedereen zien hier!). Daar hebben we weer diverse winkeltjes bezocht en zelfs een aantal waar ik nog niet geweest was. Toch leuk om telkens iets nieuws te ontdekken.

Voor het avondeten zouden we wel zien wat we gingen doen (vooral door Stijn, die heeft me weer even bijgebracht dat ik ook niet alles moet willen plannen af en toe (heb dan ook niet voor niets een sleutelhanger gekregen met Keep Calm Linda!)

Het avondeten is uiteindelijk de Italiaan Spaghettihouse geworden en hebben we daar beide wat nieuws geprobeerd van de menu kaart; risotto met zalm en spinazie. Op onze terugweg naar huis nog even langs de supermarkt en daarna was het weer bedtijd.

De zondag zijn we begonnen met een ontbijt buiten de deur bij Giraffe. Dit was me de vorige keer goed bevallen dus ik dacht, waarom niet nog een keer. Ook deze keer was het weer heerlijk en had ik mijn groente en eiwitten voor die dag weer op.
Daarna zijn we naar het Museum of Packaging and Brands gegaan en in de straat daarnaast lag Portobello Road (bekende markt op zaterdag in Notting Hill) waar ik ook zeker doorheen wilde lopen. Dit was een goede keus, want het zag er inderdaad zo gezellig en sfeervol uit als dat ik tot nu toe overal gelezen had. Ondanks dat het een zondag was, was er ook een kleine markt en hebben we leuke kraampjes gezien. Daarna hebben we het museum opgezocht en het zat goed verstopt. Toen we binnenkwam was het erg rustig (zag geen enkele bezoeker), maar dat begreep ik wel als ik de ligging bekeek. Het was een interessant museum en zag herkenbare dingen vanuit mijn opleiding voorbij komen.

Daarna zijn we met de metro terug gegaan naar het centrum, Oxford Circus, om naar de bussen te gaan kijken in Regent Street. Omdat het The Year of the Bus is, stond er een rij van bijna 50 bussen vanaf het begin van het ontstaan van de bus in Londen tot aan nu. Erg leuk om te zien hoe de bussen in de loop der jaren zijn veranderd. Omdat Picaddilly Circus (tot daar stonden de bussen) was afgesloten kon je gemakkelijk en rustig een foto maken zonder al teveel verkeer om je heen.

Ook op zondag zijn hier de winkels open en hebben we nog even rondgekeken in de Forever 21 vlak voor sluitingstijd. Omdat Stijn de dag erna alweer vroeg zou vertrekken zijn we ook op tijd aan het avondeten begonnen en hebben we gekozen voor het restaurant Wagamama (op aanraden van Nicole). En zo heb ik weer een restaurant ontdekt waar ik nog niet geweest was ;) Op de terugweg naar huis nog even wat boodschappen gedaan en thuis op tijd naar bed, want om 3.45 ging de wekker weer! Stijn is dus maandagochtend weer vroeg vertrokken en ik ben nog even terug in bed gedoken om daarna weer aan één van de laatste weken te gaan beginnen.

Het avontuur begint te korten en met mijn gedachten zit ik alweer in Nederland. Zoals ik voordat ik ging met mijn hoofd al weken in Londen zat, begin ik nu weer steeds dichter bij 'huis' te komen. Het is vreemd om hier weer weg te gaan, juist omdat naar mate de weken steeds sneller gingen hier, ik ook steeds meer ben gaan wennen aan het leven op mijzelf en in het Engels communiceren.
Ik ga dan ook zeker mijn best doen om de laatste weken nog alles mee te pakken wat ik mee kan pakken om deze trip nog mooier te maken dan dat ‘ie al is!

Hiermee sluit ik graag af en ga ik verder genieten van mijn wijntje die ik heb gekregen van mijn buurvrouw en pak ik er weer even vertrouwd mijn kleurboek bij :)

Tot snel allemaal! x

P.s. Zou het bijna vergeten, maar ondertussen is Steven ook nog geslaagd en mag hij zichzelf Master noemen! Trots op Stef!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 6020

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

Stage in Londen

Landen bezocht: