Leven in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu Leven in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu

Leven in Londen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hier ben ik weer, 17 dagen na mijn laatste verhaal, met weer een nieuw verhaal over Londen en al het bezoek wat ik heb gehad!

De woensdag nadat Nicole en Bart weer naar Nederland zijn gegaan, was het weer tijd voor het volgende bezoek (luxe!). Steven kwam ’s avonds weer aan in Baker Street met de bus en ik ben hem tegemoet gelopen. Ook nu kozen we beide voor de kortste weg, alleen hadden we beide een andere weg in gedachte :) na een paar weken wachten stond Steven te wachten bij mijn huis en kon ik hem weer omhelzen! Niets leuker dan weer samen te zijn op mijn kamer en een vooruitzicht van 2 weken te hebben waarin we lekker samen kunnen koken, eten en The Office kijken.

De donderdag en vrijdag heb ik stage gelopen en heeft Steven ervoor gezorgd dat de boodschappen in huis waren en dat er een heerlijk wijntje op me stond te wachten toen ik thuiskwam.

Voor het weekend, de zaterdag, had ik bij een restaurant gereserveerd in Covent Garden, Boulevard Brasserie. Lekker uit eten in één van de leukste buurten van Londen. We hebben er heerlijk gegeten en een lekkere wandeling gehad na afloop. Ook hier dacht ik voordelig uit te zijn door een deal te reserveren (daar zijn ze nogal fan van hier in Engeland, 2 of 3 gangen voor een bepaalde prijs), maar ook dit keer verkeek ik mij weer in de ponden. Vraag me af of ik dat nog ga leren binnen de paar weken dat ik hier nog ben ;).

Zondag hebben we er een lekkere rustdag van gemaakt, we zouden wel zien wat we gingen doen die dag. Uiteindelijk vroeg mijn buurman zich af waarom wij binnen zaten met het mooie weer en nodigde hij ons uit om met zijn vrienden naar Regent’s Park te gaan. Dit hebben we dan ook gedaan en hebben we daar een paar uurtjes lekker in de zon gezeten en genoten van salsamuziek en dansende mensen. Zo ook weer wat internationale connecties gelegd, ik ken inmiddels mensen uit Lyon, Parijs, Stockholm, Milaan, Venetië en uiteraard Londen. De wereld is klein!

De week daarna heb ik weer stage gelopen en hebben we iedere avond samen gekookt en lekker tv gekeken. We hadden ook van mijn buurman gehoord dat het leuk is om bij de Dirty Martini een keer een drankje te doen. Uiteindelijk was mijn buurman weer wat druk en ’s avonds weer uit huis, dus besloten Steven en ik samen een drankje te gaan doen in de stad. Dit was weer een nieuwe ervaring voor me, naar een club gaan waar je alleen de ingang kunt zien en de rest zich in de ‘kelder’ bevindt. Maar toen we binnen waren zag het er leuk uit en was ik nieuwsgierig naar de drankjes. We waren er op tijd, omdat het tot 22.00 Happy Hour is en dat betekend dat alle wijn, martini’s en cocktails voor de halve prijs zijn te bestellen. We begonnen met een lekkere rosé en daarna wilde we natuurlijk nog wel een cocktail proberen, want we waren in een cocktail bar. Ik koos voor de Chocolate Martini en Steven voor de Manhatten. Leuk om te zien hoe ze klaar gemaakt werden en nog leuker om het op te drinken, want het was voor herhaling vatbaar!

Vrijdag nog een dagje stage gelopen en dan zouden in de middag mijn ouders alweer aankomen voor een weekendje Londen! Samen met Steven hebben we ze opgepikt bij een metro station en zijn we door Hyde Park naar hun hotel gelopen. Erg vreemd om ze ‘mijn’ Londen te laten zien, waar ik heb de afgelopen 2 maanden al woon.
We hadden die avond een tafel geboekt bij Sticky Fingers (Rolling Stones restaurant) en zijn daar te voet heen gelopen om zoveel mogelijk van de stad te kunnen laten zien en van de zon te genieten. Onderweg hebben we nog een drankje gedaan (mijn eerste biertje hier! Vraag me af waarom ik dat niet eerder had gedaan ;)) en wat eerder dan gepland hadden we het restaurant gevonden en hebben we onder het genot van Rock ’n Roll muziek lekker gegeten met zijn vieren.

Voor zaterdag hadden we de dag zo goed mogelijk ingepland om ervoor te zorgen dat we verschillende metro’s konden pakken en niet teveel hoefden te lopen (dat doe je 1 x en hopelijk verkijk je je daarna niet meer op de loopafstanden in Londen).

Ik heb mijn ouders laten zien waar ik woon. Erg vreemd om te zeggen ‘kijk, dit is mijn kamer in Londen’ maar het voelt wel trots! We hebben lekker een kopje koffie gedronken met een stukje chocolade cake (dat eten moet een keer op ;)) en daarna zijn we op pad gegaan.
Via Regent’s Park zijn we naar Camden Town gelopen en hebben we daar de markt bekeken en rondgelopen. Vanuit daar hebben we de metro genomen naar het zuiden van Londen en zijn we naar de Tower Bridge gegaan. Daar hebben we weer de bus genomen naar Covent Garden en heb ik genoten van het uitzicht vanuit de bus. Dat is een hele tour opzich zonder een echte Big Bus tour te boeken. Na een rondje in Covent Garden te hebben gelopen hebben we even pauze genomen in een leuk barretje waar we door de barvrouw een passende cocktail hadden gekregen (en mijn vader natuurlijk een lekker biertje!).

Na deze pauze hebben we besloten om onderweg te kijken of we een leuk restaurant tegen zouden komen om nog een keer samen te dineren en zo kwamen we Ask Italian tegen en hebben we allemaal voor een pizza gekozen. Daarna scheidden onze wegen weer en zijn we naar huis gegaan.

Zondagochtend hebben we ontbeten buiten de deur bij Giraffe. Een leuke keten met een gezellige sfeer en lekker eten! En dat is toch een leuk begin van Vaderdag zo! Onze weg vervolgd naar Buckingham Palace en de Big Ben en tussendoor natuurlijk door de mooie Royal Parks gelopen met alle andere toeristen, het blijft heerlijk om mensen te kijken.
We hebben weer een dubbeldekker genomen richting Hamley’s om weer met verbazing te kijken naar wat voor speelgoed ze allemaal wel niet verkopen. Gelukkig ook nog een vaderdagcadeautje kunnen vinden; een mini taxi en rode dubbeldekker. Britser dan dat wordt het niet :)
We liepen nog goed op schema en onze planning zat goed in elkaar al zeg ik het zelf. Zo kwamen we uit in Carnaby en hebben we een lekkere hamburger als lunch gehad. Erg lekker om de benen te laten rusten en daarna nog even verder te lopen naar de M&M store. Want ook die moet gezien worden. Maar wat een mensen en wat een producten daar! Ongelooflijk waar ze allemaal M&M op kunnen zetten (en nog erger, wat alle mensen daar kopen voor een bizar bedrag!).

Via de Royal Albert Hall hebben we een bus naar de overkant van Hyde Park genomen en hebben we in het hotel waar mijn ouders verbleven nog een lekker drankje gedaan om het weekend af te sluiten. Daarna de metro gepakt naar huis. Alleen Steven heeft wat langere benen en rent iets sneller, dus zag ik de deuren van de metro dichtgaan en de metro vertrekken met Steven erin, zonder mij haha. Gelukkig ben ik inmiddels bekend hier en nam ik de volgende metro die er na minder dan 1 minuut alweer was en zagen we elkaar weer in Marylebone!

Maandagochtend hadden mijn ouders met Steven afgesproken bij Cocomaya. Ze moesten uiteraard nog wel even zien waarom ik hier nou woon en hoe mijn stagebedrijf eruit ziet. Voordat mijn ouders weer op weg gingen naar het vliegveld hebben we een kopje koffie en een Cocodough gegeten om het af te sluiten. Omdat Steven vandaag weer is vertrokken hebben we de laatste dagen nog zoveel mogelijk samen gedaan. Ook de wedstrijd Duitsland – Portugal hebben we maandag nog gekeken.

Gisteren zijn we naar Victoria Station geweest om de pas geopende HEMA te gaan bekijken. Erg grappig om daar rond te lopen en je thuis te voelen omdat je er alles herkent. Het is dan ook raar om Engelse rond te zien lopen in een HEMA shirt. Daarna nog wat rondgelopen daar in de buurt en weer nieuwe straten en winkels ontdekt. Zo kregen we ook een aanbieding van een restaurant aangeboden en besloten we om pizza te gaan eten als lunch. Dit restaurant zat in Covent Garden en dat vinden wij als liefhebber helemaal niet vervelend :)

Zo ook nog even langs geweest bij onze favoriete food winkel; De Whole Foods en daarna hebben we ons weer vermaakt boven op de eerste rij in de dubbeldekker!
Op tijd uitgestapt om nog even door Oxford Street te lopen zonder ál te veel mensen en daarna hebben we weer de laatste boodschappen samen gedaan en zijn we weer met de bus naar huis gegaan.

Vanochtend nog even samen koffie gedronken in de stad en thuis nog even geluncht. Daarna was het weer tijd om afscheid te nemen toen Steven weer de bus nam naar Stansted Airport.
De tijd is voorbij gevlogen en over een paar weken ben ik ook zelf weer in Nederland!

Nu weer even genieten van de rust om me heen en dan komt vrijdagavond Stijn weer langs voor een weekendje Londen! Dan ga ik nu nog even wat opruimen en dan is het weer tijd voor het WK! Hoop dat we weer zo’n mooie eindstand kunnen behalen als tegen Spanje.

Tot snel en de zonnige groeten uit Londen!

  • 19 Juni 2014 - 10:34

    Steveb:

    Hoi Lin,

    Wat een verhaal weer, we hebben wel veel samen gedaan. :)
    Tot de volgende keer.

    Groetjes van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

Stage in Londen

Landen bezocht: