Visite weekend - Nicole en Bart - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu Visite weekend - Nicole en Bart - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu

Visite weekend - Nicole en Bart

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn laatste blog is nog niet zo lang geleden, maar omdat er weer een weekend voorbij is gegaan met bezoek, is dat weer een reden om een nieuw verhaal te posten!

Zoals jullie hebben kunnen lezen, zijn Nicole en Bart afgelopen donderdag aangekomen in Londen. Ze kwamen me ophalen bij Cocomaya (erg raar om ineens familie binnen te zien stappen bij je Engelse stage) en we zijn samen boodschappen gaan doen. Vervolgens hebben we lekker gegeten en even bijgepraat over mijn avontuur in Londen en hoe hun reis is verlopen.

Vrijdags heb ik wat korter gewerkt en heb ik samen met Nicole en Bart afgesproken in de stad. Voordat we af hadden gesproken had ik nog ‘even’ de concurrenten bezocht in Selfridges om te peilen hoe zij nou hun chocolade – en andere producten – aan de man brengen. Zo heb ik mijn snelle-en-meest-onopvallende-manier van foto’s maken weer kunnen verbeteren ;)

Terug naar de afspraak. We zijn samen opzoek gegaan naar Jamie’s Italian waar we die avond zouden gaan eten. Ik was erg benieuwd, want de menu kaart zag er al lekker uit! We hebben er een leuke wandeling van gemaakt en zijn door Covent Garden heen gelopen. De vorige keren dat ik hier was, was het op een doordeweekse dag of op een rustig tijdstip, want nu (rond 5pm op vrijdag) was het aanzienlijk drukker en gezelliger in de stad! We hadden Jamie’s vrij snel gevonden en waren dan ook mooi op tijd. Gezellig restaurant, leuke obers en heerlijk eten. Én de prijs viel ook nog mee voor zo’n (naar mijn idee) grote naam. Ik zou bijna zeggen dat het voor herhaling vatbaar is.. Maar het leven in Londen wordt zo misschien toch wel iets te prijzig (maargoed, ik ben er dan ook maar 1 x voor 3 maanden aan één stuk en wil er dan ook wel alles uithalen wat er in zit ;)).

Voor zaterdag hadden we om 11.00 afgesproken bij Marble Arch (metrostation) om vanaf daar naar St. Pauls Cathedral te gaan en door te gaan naar de Tower Bridge. Het weer was perfect voor een flinke wandeling en dat hebben we dan ook lekker gedaan. Na dit culturele gedeelte zijn we via Hyde Park onder het genot van de eekhoorns én de PruHealth World Triathlon, doorgelopen naar Harrods. Als je in Londen bent dan ben je toch wel nieuwsgierig naar hét warenhuis. Na dit tripje zijn we weer teruggelopen naar huis en hebben we daar een lekker zaterdagavond maal op; pizza!Nicole en Bart gingen daarna weer terug naar hun hotel en ik had zin in een film, dus die ben ik dan ook gaan kijken onder het genot van wat heerlijke Cadbury-Popcorn snacks!

Omdat het ontbijt in het hotel niet om over naar huis te schrijven is, hadden we afgesproken bij Garfunkel’s in Paddington, om daar te gaan ontbijten met z’n 3en. Dit was een lekker begin van de dag met twee eitjes op warme toast en een Orange/Passion fruit sapje.

We wilde vandaag naar Notting Hill en vanuit daar doorlopen naar Westfield. Notting Hill hebben we niet veel van gezien, omdat je daar toch de zijstraatjes voor nodig hebt, en wij de hoofdweg hebben gepakt richting Westfield. Westfield is één van grootste shopping centrums in de UK (150.000 m²). Voordat we naar binnen gingen zijn we nog even gaan zitten voor een lekker kopje koffie bij Caffé Nero. Dat kwam ook goed uit, want zodra onze ijskoffie op was, was het 12.00 en ging Westfield open. Het is inderdaad ontzettend groot en er zitten veel verschillende winkels. Ik hoefde niet overal naar binnen, maar ik wilde wel even kijken of ik mijn kortingsbon van the Body Shop in kon wisselen voor lekkere producten en dat is gelukt :)

Tijdens het rondlopen in het centrum werd ik een stoel op ‘gepraat’ door een verkoopster van stijltangen, want ik had toch wel mooi haar om even stijl te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Ik zat op de stoel met stijl haar en Nicole stond naast me met krullen. Oh en als we dan toch zulk mooi haar hadden konden we ook wel een stijltang kopen (kost maar 80 pond voor jullie!). Nee dankje haha.

Na onze lunch zijn we met de metro weer teruggekeerd naar Oxford Circus om een bezoek te brengen aan Hamleys ( grote speelgoedwinkel) om eens te kijken wat ze daar allemaal aan speelgoed en knuffels hadden. Erg leuk om eens te zien, maar die Britten verzinnen wel de meest bizarre prijzen!

Afgesloten met een kopje koffie bij de Starbucks (we moesten natuurlijk wel zo veel mogelijk verschillende koffietentjes gehad hebben om de koffie goed te kunnen vergelijken). Daarna zijn vanuit Marble Arch onze wegen weer gescheiden voor een aantal weken. Ik ben lekker boodschappen gaan doen en Nicole en Bart zijn weer terug gegaan naar hun hotel.

Daarmee wilde ik dit verhaal afsluiten en staat er weer een drukke week op de planning! Er worden weer stappen gemaakt in mijn onderzoek op stage én vanaf woensdag komt Steven mij weer gezelschap houden. Ik kijk er weer erg naar uit om hem weer welkom te heten in Londen :)

Tot de volgende keer en slaap lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6022

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

Stage in Londen

Landen bezocht: