Nederlands weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu Nederlands weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Linda Somers - WaarBenJij.nu

Nederlands weekend

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een beetje later dan gepland, maar hier is mijn volgende verhaal vanuit het mooie Londen.

Op stage gaat alles nog steeds goed en leer ik inmiddels de perfecte strik te maken op de verpakkingen, altijd handig om te kunnen. Er worden hier ook flink wat business deals gesloten onder het genot van een lekkere kop koffie. En of ik ‘dan even wil doen alsof ik niets hoor van het gesprek’ Ja hoor, en geloof me, al wil ik alles meekrijgen wat ze zeggen, dat lukt me af en toe niet met dat accent en tempo waarin zij Engels spreken.

Wat mis ik aan Nederland?
Inmiddels zit ik hier alweer even en heb ik een goede voorraad aan eten en snoepgoed opgebouwd en begrijp dan ook steeds beter hoe het werkt om op mezelf te wonen ;) Wat ik wel begin te missen aan thuis is de HEMA. Gewoon even op en neer voor notitieboekje of een leuke mok. Dit kan ik natuurlijk ook gewoon bij de supermarkten hier kopen (want die verkopen voldoende naast al het eten), maar toch is zo’n winkel dan fijn om in de buurt te hebben. Daarnaast mis ik de vaatwasser toch wel .. Niet dat ik lui ben om iets af te moeten wassen, integendeel, vind het best leuk, maar het feit dat je af móet wassen omdat je anders de volgende ochtend eerst moet afwassen voordat je kunt ontbijten is wat vervelend. Dus ja, puur het gemak :)

Verder dacht ik het weekend ‘rustig’ door te komen en eindelijk mijn kamer weer te kunnen poetsen en stofzuigen (omdat ik vorige week ziek was ben ik daar niet aan toe gekomen) .. Maar het is allemaal anders gelopen. Zaterdag waren Emma (vriendin van mijn zus) en haar vriend Jurgen voor een dagje in Londen en daar heb ik lekker een ijskoffie mee gedronken en een stuk door de stad gelopen. Dit was erg gezellig en ook leuk om lekker Nederlands te kunnen praten en over de verschillen te mijmeren tussen Nederlanders en Britten.

Er was hier ook een flinke bijen-aanval ontstaan in de stad en was overal op het nieuws. Zelfs in Oxford Street schijnen ze de overhand te hebben genomen. Zo ook in mijn buurt, want ik liep naar huis met boodschappen en lette niet goed op (op de automatische piloot de richting naar huis gelopen) en stond ineens tegen een afzetlint aan. Oeps, enorm veel bijen recht voor mijn neus. Dus toen ben ik maar even netjes omgelopen in een iets sneller tempo dan normaal ;)

De zaterdag vloog voorbij zo en heb ‘s avonds lekker een filmpje gekeken.

Zondags was het ontzettend lekker weer! Ik was aan het afwassen en dacht ik moet naar buiten vandaag, maar wat ga ik dan doen in mijn eentje? (vind dat toch nog wat vreemd, om dan in mijn eentje iets te ondernemen) en toen kreeg ik een appje van Rebecca (Rijsdijk voor de bekende onder ons ;)) wat ik voor plannen had vandaag. Dus het werd een Beck & Lin middag!
Die begon prach-tig, want wij zouden bij de Primark afspreken .. Weten wij veel dat er 2 zitten in Oxford Street! Haha. Uiteraard begonnen bij de Primark en daar heerlijk rondgesnuffeld en van alles gezien wat we leuk vonden. Maar ik had 1 doel: zomerjurkje en schoenen voor de bruiloft van Mark en Rebecca (Koops voor de andere bekende onder ons). Ik ben dan ook geslaagd met 2 jurkjes! Ja als je dan tóch aan het shoppen bent, dan kan ik thuis altijd nog kiezen welke ik echt aan doe op de grote dag ;) de schoenen waren wat lastiger, al zag ik wel een leuk paar voorbij komen.

Door alle gezelligheid waren we de tijd een beetje vergeten en hebben we onze lunch en avondeten samengevoegd tot een heerlijke Mac maaltijd! Altijd smullen als je honger hebt!

Onze wegen splitsten bij de metro en namen afscheid met een echte Houdoe! ’s Avonds nog maar even een toetje thuis gegeten, want hoe gek ook, we waren de Flurry gewoon vergeten!
De maandag stond ook in het teken van Londen ontdekken met Rebecca, maar dan wat cultureler dan alleen de Primark en H&M van binnen zien. Ik heb dan ook voor de gelegenheid mijn snelle schoenen onder mijn korte spijkerbroek aangetrokken. We begonnen met verschillende marktjes, Borough Market en Spitalfields Market. Ze waren beide wat verlaten omdat het maandag was, maar ik wil hier nog wel een keer naar toe in het weekend! Borough is meer op eten gericht en Spitalfields is gericht op kleding, en leuke zelfgemaakte kleding. Heb me dan ook even verwend met 2 leuke shirtjes!

Daarna hebben wij onze weg vervolgd naar het Science Museum. Erg tof om daar rond te lopen, je voelt je weer kind! Alles wordt er stap voor stap uitgelegd en je staat verbaasd te kijken als je een echt stukje van de maan ziet. Dit tripje afgesloten met (voor mij) een boost aan Citroen, citroenfrisdrank en citroencake, maar het was om te smullen! Daarna wilde ik toch nog even terug naar de Primark om die schoenen te bekijken, want ja voor zo’n prijsje kon ik ze ook weer niet laten liggen .. Dus ik ben klaar voor de bruiloft! (nu nog mezelf inhouden om mijn outfit pas dan aan te trekken en niet hier al te willen showen!) Nog even langs de H&M.. En nog even naar The Body Shop, want ik schijn daar toch een keer naar binnen te moeten omdat het lekkere producten heeft. En dat was waar! Ook mezelf een douchegel cadeau gedaan.

We hebben heerlijk gewandeld en gepraat en zo zat mijn weekend vol met verrassingen! En een keer een donut als avondeten kan ook geen kwaad ;)

Groetjes vanuit Londen en tot snel! (voor sommige onder ons iets meer dan 1 wéék :))

P.s. Na een paar warme dagen, ruikt de regen hier net zo lekker als in Nederland.

  • 01 Juni 2014 - 17:14

    Emma:

    ja was gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6018

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

Stage in Londen

Landen bezocht: